Loading
17 grudnia 2015

Kampanie reklamowe banków

Kampanie reklamoweComments are off for this post.

You Are Here:Kampanie reklamowe banków

Nie jest tajemnicą, że banki na produkcję i emisje spotów wydają ogromne sumy pieniędzy. Tylko w ubiegłym roku według Instytutu Monitorowania Mediów, łączy budżet na reklamę trzech największych instytucji bankowych wyniósł ponad 120 milionów złotych.


Pierwsze pytanie jakie rodzi się przeciętnemu człowiekowi, to, czy za wielkością nakładów finansowych na reklamy, rośnie również ich jakość?


To niestety nie tak oczywiste. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że największa popularnością cieszą się reklamy ze znanymi osobami, takimi jak Marek Konrad, Piotr Adamczyk, czy Justyna Kowalczyk. Nie jest to prawda. Dużym uznaniem cieszą się spoty z młodymi przedsiębiorczymi osobami, aktywnymi i kreatywnymi, a koszt takich reklam jest duźo niższy niż z tych z celebrytami.


źródło: www.wirtualnemedia.pl/
źródło: www.wirtualnemedia.pl/

Ciekawym zjawiskiem jest coraz częstsze wybieranie przez banki innych form reklamy poza radiem i telewizją.
a) Aktualnie telewizja koncentruje około 52 procent inwestycji, chociaż zanotowała spadek o 18 milionów złotych.
b) Na drugim miejscu plasuje się Internet, z wynikiem na poziomie 27 procent.
c) Trzecie miejsce zajmuje radio, z około pięcioma procentami inwestycji. Wydatki banków na reklamę w przeróżnych magazynach pozostają na niezmiennym poziomie.


Wśród liderów jeżeli chodzi o wydatki na reklamę czołowe miejsca zajmuje Bank Zachodni WBK. Bank przyjął strategię z wykorzystanie między innymi celebrytów. Kolejne miejsca zajmują mBank, stawiający na nowoczesne podejście do bankowości, wykorzystanie Internetu, aplikacji mobilnych i smartfonów.
Sporo inwestują w reklamę Eurobank oraz bank ING. Warto wymienić również Millenium bank, którego zaangażowanie w inwestycje reklamowe wzrosło o 30 procent.


źródło: www.mbank.pl
źródło: www.mbank.pl


Ciekawym zjawiskiem jest powstawanie nowych segmentów rynku reklam. Takie silne marki jak na przykład T-mobile rozpoczynają walkę o klienta również w sektorze bankowym. Równie mocno na rynek wchodzi sieć komórkowa Oragne. Według analityków rynkowych, tradycyjne banki będą powoli tracić klienta na rzecz nowych opcji, a co za tym idzie będzie musiała zmienić się strategia reklamowa rynku finansowego.


About the author:

Top